.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همايش علمي «فرق و مذاهب اسلامي» در گرگان

اولين همايش علمي «فرق و مذاهب اسلامي» با حضور روحانيون شيعه و سني در تالار فخرالدين اسعد گرگاني شهرستان گرگان برگزار شد.
به گزارش "ايلنا"، در اين همايش كه با هدف «تحكيم وحدت و تقريب مذاهب اسلامي» برگزار شد، ميهماناني از 13 استان سني‌نشين كشور حضور داشتند.
نماينده ولي فقيه در گلستان در اين مراسم گفت: اولين چيزي كه مي‌تواند امت اسلامي را حفظ كند، وحدت و تقريب است زيرا دين اسلام به دنبال نزديكي دل‌‏ها به همديگر است.
سيدكاظم نورمفيدي افزود: امروز شايد عده‌اي به خاطر اختلاف مذاهب، تشتت فكري، فرهنگي و قومي بين مسلمانان فكر كنند كه وحدت بين امت اسلامي يك امر نشدني است اما تلاش انديشمندان اسلامي شيعه و سني همواره بر حفظ وحدت امت اسلامي بوده و از دو قرن پيش تلاش بسياري در اين راه انجام شده است.
امام جمعه گرگان با اشاره ‌به برگزاري همايش فرق و مذاهب اسلامي، اظهار داشت: هنگامي كه احساس مي‌كنيم دشمن با تمام وجود و با اشكال مختلف به‌اسلام و مسلمين حمله كرده، برگزاري اين جلسات كه براي نزديكي دل‌‏ها به يكديگر برگزار مي‌شود، از مبارك‌ترين جلسات است.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: تعجب مي‌كنم كه بعضي فكر مي‌كنند مسلمان‌ها نمي‌توانند با هم تعامل داشته باشند، در حالي كه تعامل با اهل كتاب نيز از دستورات قرآن است چرا بعضي از ما مسلمانان حاضر نيستيم كه با همديگر برادرانه رفتار كنيم.
وي با بيان اينكه اين امر ناشي از تعصبات شيطاني است، تصريح كرد: هدف و مقصد همه ما مسلمان‌ها اين است كه به آنچه خداوند به وسيله پيامبر اكرم(ص) نازل كرده، برسيم و اگر غير از اين باشد، مسلمان نيستيم.
نورمفيدي در ادامه با اشاره به اينكه خود را حق و ديگري را باطل دانستن، ريشه تمام تفرقه‌ها است، يادآورشد: ما حق نداريم با توجه به اهدافمان كه حق است، خود را حق و ديگري را باطل بدانيم و همين تفكر و انديشه اگر به توده‌هاي مسلمانان القا شود، بسياري از مشكلات رفع مي‌شود.
وي ادامه‌داد: راه عاقلانه اين است كه اگر مي‌خواهيم با انديشه‌هاي يكديگر آشنا شويم به متون اساسي مذهب مراجعه كنيم و اگر بناست اخوت اسلامي به وجود آيد، بايد به همديگر احترام متقابل بگذاريم و اجازه دهيم پيروان مذاهب با افكار و آراء مذاهب مختلف آشنا شوند.
يكي از علماي اهل سنت استان گلستان نيز در اين مراسم گفت: در صدر اسلام، همه يك‌‏دل و يك‌‏زبان بوديم و پيامبر (ص) درباره اسلام و اتحاد بين مسلمانان تلاش داشتند.
آخوند غراوي افزود: اما بعد از رسول‌الله بين مسلمانان تفرقه افتاد و به هر فرقه‌اي يك نام گذاشته شد در حالي كه اصل همه ما اتحاد است.
امام جمعه علي‌آبادكتول هم با بيان اينكه گلستان، استاني نمونه در وحدت، انسجام، اخوت و برادري است، گفت: بدون شك برگزاري اين جلسات مي‌تواند ثمرات ارزشمندي براي جامعه و دين و مكتب ما بر جاي بگذارد.
سيداحمد ميرعمادي افزود: دستيابي به منشور وحدت اسلامي كه مورد نظر رهبر معظم انقلاب است و خنثي‌سازي تفرقه شياطين كه هميشه به دنبال اختلاف بين مسلمانان هستند، با برگزاري اين جلسات نقش بر آب مي‌شود.
استاندار گلستان هم طي سخناني در اين همايش علمي با تاكيد بر لزوم وحدت، گفت: همان‌‏طور كه در قرآن كريم آمده ‌است، انسان‌ها به دنبال وحدت هستند و آنجا كه از وحدت دور مي‌شوند، به دنبال نفسانيات هستند و قرآن نهايت جامعه‌اي را كه از هدايت الهي به دور باشد، ضلالت و گمراهي مي‌داند.
يحيي محمودزاده با بيان اينكه مسلمانان بايد بدانند كه تا زماني كه در مسير وحدت حركت كنيم، آسيبي به ما نمي‌رسد، افزود: هنگامي كه اين همه مشتركات بين ما مسلمانان وجود دارد، نبايد به دنبال مسائل تفرقه‌انگيز باشيم زيرا اين مساله خواست دشمنان است.
به گفته وي، در سالي كه به نام اتحاد ملي و انسجام اسلامي نامگذاري شده است، بايد به دنبال گردآوري مشتركات بين خود باشيم. گفتني است براي شركت در اولين همايش علمي فرق و مذاهب اسلامي در گرگان حدود 270مقاله از سراسر كشور به دبيرخانه اين همايش ارسال شده است كه از اين تعداد 10 مقاله به عنوان برتر شناخته و سه مقاله از اين تعداد در همايش ارايه شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

Elli 25 مرداد 1391
با سلام
متن خوبی بود ولی در جواب چیزی که من میخواستم بدونم نبود
من شنیدم که سال ها پیش در گرگان میا سنی و شیعه جنگ سختی درگرفته
من نمیدونم که غالب مردم گرگان سنی اند یا شیعه
و البته قرار هم نیست که دونستن این موضوع تغییر نگرشی در من بوجود بیاره
فقط میخواستم در مورد علت اون جنگ و عوارضش برای گرگانی های عصر حاضر بدونم
اگه اطلاعی دارید لطفا راهنمایی کنید

با تشکر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.